Vozniki osebnih vozil se na cestah pogosto obnašajo po pravilu močnejšega, kar postane še zlasti očitno z začetkom kolesarske in motoristične sezone, torej v toplejšem delu leta. Na udaru so preko vsega leta seveda tudi pešci, ki so gotovo najranljivejša skupina udeležencev v prometu. Poleg motoristov in kolesarjev so v prometu torej pešci gotovo najbolj ogroženi. Seveda za to niso odgovorni samo vozniki, saj se marsikateri voznik na tem področju že obnaša zgledno, je pa nepazljivost voznikov še vedno prepogosto razlog za nesreče, v katerih so udeleženi pešci, motoristi ali kolesarji. Včasih je seveda razlog za nesrečo treba iskati tudi v nespametnem ali objestnem obnašanju ranljivejših skupin voznikov. Kot v avtomobilu zato npr. tudi na kolesu, motorju ali peš velja, da mobitel spada v žep in ne v roko, čeprav je med kolesarji in pešci zaznati povečano uporabo mobitelov med vožnjo oziroma gibanjem v prometu. Na najranljivejše skupine v prometu bomo morali biti v prihodnje očitno še bolj pozorni, saj številke in raziskave kažejo, da se delež kolesarjev in pešcev pri nas iz leta v leto veča, pa tudi dolgoročni cilj mobilnosti gre v smeri povečati uporabo koles, zlasti v urbanih središčih, kjer je razgrete pločevine običajno že tako in tako preveč.
Čeprav so torej avtomobili večji in jih je v prometu več, kakor ostalih prevoznih sredstev, pa so pravila vožnja namenjena za vse udeležence v prometu. Vozniki avtomobilov morajo pri tem upoštevati manj vidne, manj zaščitene udeležence, podobno kakor morajo smučarji na smučišču upoštevati in paziti na vse tiste udeležence smuke, ki smučajo ali deskajo na snegu pred njimi. Kot so pokazale zadnje raziskave, se namreč številne nesreče še vedno zgodijo zaradi neprilagojene hitrosti avtomobilov. Največkrat tako nesrečo, v kateri je udeležen osebni avtomobil in kolesar, zakrivi oziroma povzroči voznik avtomobila. Največjo škodo oziroma poškodbe pa po drugi strani najbolj utrpi kolesar. Pri pešcih je zgodba precej podobna. Največ tovrstnih nesreč se sicer zgodi v naseljih (kar 85%), kar je posebej zaskrbljujoč podatek, saj so omejitve hitrosti v naseljih namenjene ravno preprečevanju prehitre vožnje in nesreč. Poleg neprilagojene hitrosti se pešci, kolesarji ali motoristi v prometni nesreči znajdejo šele zaradi neupoštevanja pravil o prednosti v prometu, zaradi nepravilne smeri vožnje ali nepravilne strani kolesarskih stez. Povečuje se tudi odstotek tistih, ki se usedejo na kolo, a niso povsem trezni. V številnih primerih so policisti ugotovili tudi, da bi se dalo marsikatero nesrečo preprečiti oziroma ublažiti, če bi kolesarji nosili čelade, pešci pa svetlobna znamenja (odbojnike) in bi bili zaradi tega bolj vidni. Pogosto so najbolj ranljive skupine udeležencev v prometu tudi sami tisti, ki kršijo prometna pravila, npr. neustrezno prečkajo cestišče, se vozijo v nasprotni smeri, prevozijo ali ne upoštevajo rdeče luči na semaforju, uporabljajo mobilni telefon med vožnjo, ogrožajo pešce z vožnjo po pločnikih, itd.
Preverite tudi, kako varen je Citroenovo vozilo C4! Več tukaj!
Ne glede na to, ali ste voznik osebnega avtomobila ali pa se večino vozite kar s kolesom ali hodite peš – v vsakem primeru se je potrebno na cesti obnašati skladno s prometnimi predpisi in pravili varne vožnje. In kar je najpomembneje, na cesto je treba vedno z glavo.
Preberite si tudi, kako najeti šoferja za prevoz blaga!