Digitalno komuniciranje še zdaleč ni nekaj enostavnega ali samoumevnega. Na spletu lahko kot uporabniki zaznamo številne slabe prakse, ki negativno vplivajo na našo uporabniško izkušnjo – z drugimi besedami – nekatere stvari na spletu nas lahko hitro spravijo ob živce. S tem si seveda spletne strani ali spletne trgovine delajo precej večjo škodo, kot so si pripravljene priznati. Spletne strani so namreč premalokrat (še vedno) narejene brez ozira na uporabniško izkušnjo oziroma brz ozira na to, kaj to uporabniško izkušnjo bistveno poslabša. Pri tem so raziskave pokazale, da je še največji vir frustracij, slabe volje in jeze med uporabniki pri brskanju po spletu ta, da spletna stran obiskovalcu vzame nadzor nad potekom brskanja.
Naj navedemo samo en primer: vsi smo se najbrž že srečali s pojavnimi okni in kot taka sam po sebi niso moteča oziroma so lahko celo zelo učinkovita – razen, ko jih kot uporabnik ne moreš zapreti. To se pri nas najpogosteje dogaja pri uporabi mobilnih naprav, za katere marsikatere spletne strani niso prilagojene – tako pozabijo na to, da bi optimizirali vtičnike, pojavna okna ali ostale elemente. Nič nenavadnega ni torej, da uporabnik izgubi živce, ko na mobilni napravi pri odpiranju pristajalne strani naleti na pojavno okno, ki prekriva večji del zaslona, pri čemer je izven zaslona gumb za zaprtje tega okna (X). Tako uporabnik pojavnega okna ne more ne zapreti ne pomanjšati. Rezultat: uporabnik bo tako spletno mesto zapustil. In verjemite mi, najverjetneje si ga bo zapomnil in ga v prihodnje ne bo več želel obiskati.
Ta problem je mogoče v celoti rešiti s tem, da vedno uporabljamo pojavna okna, ki jih je mogoče prilagajati za različne vrste naprav in tudi za različne dimenzije zaslonov. Preveriti je potrebno tudi, da je pojavno okno mogoče hitro zapreti ali pomanjšati ter da je vsebina pojavnega okna vidna ter berljiva tudi, če do njega dostopamo preko mobilne naprave.
Pogosto se zgodi tudi to, da spletno mesto že ob samem vstopu na pristajalno stran od obiskovalca želi izvedeti vse kontaktne podatke. To številne obiskovalce seveda odbije, saj je uporabnik na tem mestu šele na začetku svoje nakupne poti, kar pomeni, da šele išče podatke o storitvah oziroma o izdelkih. Uporabnik tako na tej točki sploh še ne ve, ali je nek izdelek oziroma storitev zanj sploh ustrezna/primerna, zato je od podjetja oziroma blagovne znamke precej nepošteno, da že na tej točki od njega zahteva toliko podatkov. Glede na to, da je splet najbolj pogost vir, preko katerega uporabniki spleta začnejo svojo nakupno pot in da na spletu običajno poiščejo glavnino informacij o izdelkih, bi moralo biti v interesu vsakega podjetja, da obiskovalcu spletne strani najprej prikaže čim bolj celovite in relevantne informacije, šele nato pa mu ponudijo registracijo (oz. od njega zahtevajo določene podatke). Pri zahtevanih podatkih je priporočeno zahtevati le tiste, ki so v določeni nakupni fazi res nujni. Pri tem je dobro, če uporabniku predstavimo, katere so tiste prednosti, ki jih pridobi, v kolikor se je pripravljen registrirati. Lahko mu ponudite tudi določeno »nagrado«- npr. e-knjigo z uporabnimi nasveti. Vse dodatne podatke o uporabniku, ki niso absolutno nujni, se pridobiva kasneje, ko je uporabnik oziroma obiskovalec spletne strani že izkazal gotovo zanimanje v vaš izdelek oziroma storitev.
Če se odločite, da boste na spletni strani predvajali vsebine, morate biti pozorni na to, da ima uporabnik pri tem nadzor nad tem, kaj in kdaj bo gledal te vsebine. Ne pa da se, kot se še vedno dogaja, o tem namesto vas odloči spletna stran sama. Najbrž je za večino uporabnikov spleta zelo motečo samodejno predvajanje videa ali glasbe, ki ga preseneti in nad začetkom predvajanja sam nima nadzora. Najpogosteje se tako na spletnih straneh uporabniki srečujemo s samodejnimi animacijami ali predvajanji v obliki rotatorjev (slider) oz. carousela. Navadno nanje naletimo že takoj na naslovni strani nekega spletnega mesta. Čeprav je takih vsebin vse več, pa raziskave kažejo, da se uporabniki nanje ne odzivajo. Pri tem so za uporabniško izkušnjo najslabši rotatorji, ki vsake 3 sekunde prikazujejo nove vsebine, brez možnosti, da bi te vsebine uporabnik zaustavil, v kolikor bi ga nekaj zanimalo za dlje časa. To je gotovo eden izmed razlogov, ki obiskovalce spletnih mest odvrne od nadaljnjega brskanja po spletni strani. Glede na to, da se rotatorji po podatkih ne izkažejo za učinkovite, se jim je tako najbolje izogniti. Z njimi se tudi podaljšuje čas nalaganja spletne strani. Če se rotatorjem vendarle ne morete upreti, potem uporabite takega, ki omogoča ročno brskanje po vsebinah. Tako ima uporabnik možnost, da zaustavi predvajanje vsebin.
Najpomembnejše pravilo za ustvarjanje dobre uporabniške izkušnje je torej to, da uporabniku v celoti vrnete nadzor nad brskanjem po strani. S tem uporabnik lahko sam izbira, kaj in koliko časa bo gledal, s tem pa se veča zaupanje. Če bo nekoga produkt ali storitev zanimala, bo gotovo znal poiskati vse nadaljnje informacije, brez da mu jih vsiljivo predvajate oz. mu jih vsilite na kak drug način. Za ustvarjanje prijetne uporabniške izkušnje zato nikoli ne razmišljajte, kaj je najpomembnejše vam, ampak kaj je relevantno in pomembno za uporabnika.
Vabljeni tudi k branju prispevka o tem, koliko vas bo stala optimizacija!